.: IVI :.

.: IVI :.
Authors
Blog Previous

 

God of War: Ascension

 

تاد پپی (Todd Papy) کارگردان God of War: Ascension می گوید: "کریتوس (Kratos) در نسخه دوم و سوم God of War یک آدم کله خراب بود." او این حرف را در اولین همایش معرفی نسخه چهارم از GoW زد که در حقیقت یک Prequel است. این بازی فرصتی را به استودیوی Santa Monica داده تا رنگی تازه به این سری بدهد و تیم سازنده این بازی عقیده دارند که Ascension بلندپروازانه ترین کاری است که تا به حال انجام داده اند و درک کردن این موضوع هم کار سختی نیست. کیفیت سینمایی بازی که این سری با آن شناخته شده، همچنان در این بازی دیده می شود و اینبار نه در بخش تک نفره، بلکه در قسمت چندنفره هم نمود می کند که برای اولین بار در این سری شاهد چنین موضوعی هستیم.

اینبار شما تنها نیستید و می توانید با شخص دیگری هم بازی کنید و طبق گفته خود سازندگان، این دقیقاً چیزی است که طرفدارای این سری منتظر آن بودند. دموی بازی با یک صفحه سیاه شروع می شود و صدای باد را می شنویم. ناگهان نمایی Zoom شده از کریتوس، قهرمان قدیمی به نمایش درمی آید. بدن او بیشتر برونزه است تا سفید که قبلاً دیده بودیم و نشان کشتن خانواده خود روی بدن وی معلوم نیست. دوربین می چرخد و او یک کلاه خود برمی دارد و روی سر خود می گذارد. او هنوز خدا نیست، پس باید با احتیاط مواظب خود باشد. بازی به سرعت اکشن می شود و یک Cyclops کوچک وارد صحنه می شود.

Blades of Chaos در بازی وجود ندارند تا با زنجیرهای آن هدف های دور را بگیریم و به همین خاطر کریتوس با یک شمشیر بسیار بزرگ جلو می رود. وقتی با این شمشیر شروع به ضربه زدن می کنید، متوجه انیمیشن های بسیار نرم و روان کریتوس می شوید. در ادامه، جنگجوی دوم پا به میدان گذاشته و او هم وارد مبارزه با هیولا می شود و پس از شکست و پاره کردن شکم او و فوران خون، هیولا کشته می شود. سپس کریتوس وارد یک منقطه بزرگتر می شود که یک Cyclops بزرگ در پس زمینه آن به زنجیر کشیده شده است. هدف هنوز معلوم نیست و اصلاً HUD وجود ندارد، ولی به محض وارد شدن چند دشمن و اجرای فنون چندضرب دوباره همان حس خوب مبارزات God of War را درک می کنید.

در این میان دو چرخ دنده بزرگ در صحنه وجود دارند که در حقیقت هیولا با استفاده از آن ها به زنجیر کشیده شده است. مرحله همانند همیشه بزرگ است و دو شخصیت ما به اندازه یکی از انگشت های این هیولا هستند. دشمنان را می توانید همانند مگس در هوا بکشید و با فنون چندضرب خشن و سریع آن ها را به هوا بفرستید و یا محکم به زمین بکوبید و با یک حرکت پایانی، ترتیب آن ها را بدهید و یا آن ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و نظاره گر باران خون باشید. شما می توانید در حین انجام بازی از دیوارها هم بالا بروید و به یک موقعیت بهتری برای مبارزه با Cyclops بروید. این نحوه پیشروی و باز بودن مراحل حس آزادی عمل بیشتری را به همراه دارد.

در حالیکه دشمنان وارد مبارزه می شوند، دوربین همچنان شخصیت اصلی را دنبال می کند و شما می توانید به صورت چندنفره با یک دشمن هم مبارزه کنید. هیدیس (Hades)، پوسایدون (Poseidon)، زیوس (Zeus) و اریز (Ares) قابل بازی هستند و هر کدام نحوه مبارزه خاص خود را دارند. حملات نزدیک، دور و محکم و یا سریع قابل اجرا هستند. مدی که نشان داده شد، Team Execution نام دارد که شامل دو گروه از تیم های چهار نفره است که با هم مبارزه می کنند تا از بعضی نقاط مشخص دفاع کنند. اولین تیمی که پیروز شود و مأموریت خود را انجام دهد، می تواند لذت کشتن Cyclops را بچشد. می توانید با شمشیر خود صورت و لب و دهان هیولا را پاره کنید و با کمک همدیگر چشم او را از جا بکنید و هر کسی که بیشترین تأثیر را در کشتن این موجود داشته باشد، امتیاز بیشتری خواهد گرفت و بر مبنای همین امتیازها قابلیت های جدیدی را آزاد خواهد کرد.

می توانید در این بخش سربازهای Troy و Spartan خود را ارتقاء دهید و از سلاح ها و نیروهای جدید استفاده کنید. اگر نسبت به بقیه، آدم بیشتری بکشید، مسلماً امتیاز و برتری بالاتری هم خواهید گرفت. سازندگان بازی در مورد مدهای دیگر چیزی نمی گویند، ولی این موضوع تأیید شد که تمام مدهای بخش چندنفره شامل تیم های چهار به چهار نیست و نقشه ها و تیم های کوچکتر هم وجود خواهند داشت. به نظر می رسد که God of War: Ascension عملکردی مشابه به Uncharted 3 دارد. یک بخش تک نفره جذاب، صحنه های سینمایی بی شمار و بخش چندنفره ای که تازه، ولی بسیار با کیفیت است. ولی سوال اینجاست که آیا بخش چندنفره واقعاً چیزی هست که طرفدارهای بازی به آن نیاز داشتند؟ در آینده بیشتر در مورد این سوال خواهیم فهمید. این بازی در سال 2013 عرضه خواهد شد.

نویسنده: حمیدرضا نیکوفر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:God of War: Ascension, ] [ 12:35 ] [ m.f IVI ]

About
Blog Custom

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 683
بازدید کل : 108073
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

javahermarket

پیغام ورود و خروج